SIMPOSIUM MAHASISWA ISLAM WILAYAH UTARA

Rabu, Mac 03, 2010

SIMURA'10 adalah sebuah simposium yang menjadi medium utama mahasiswa Malaysia khususnya di Utara semenanjung berkumpul bagi membincangkan halatuju dan peranan mahasiswa di era yang penuh mencabar ini. Mereka ada didedahkan akan kepentingan berdikari disamping mencipta idea dalam usaha memainkan peranan selaku pelapis kepimpinan negara.

Mahasiswa Islam Utara Memimpin Perubahan Negara" begitulah tema disebalik sebuah program perbincangan halatuju perjuangan mahasiswa peringkat nasional yang dianjurkan oleh gabungan organisasi mahasiswa iaitu PERSADA Kedah, MPM Insaniah, GAMIM Malaysia dan Qiyadah Club.

Program yang diberi nama Simposium Mahasiswa Islam Wilayah Utara (SIMURA'10) ini dianjurkan bertujuan memberi pendedahan kepada mahasiswa Malaysia khususnya wilayah Utara Semenenjung akan kepentingan berdikari dalam membentuk syahsiah mahasiswa disamping berfikiran kreatif dalam menyelesaikan masalah.

Program selama 2 hari itu akan menampilkan beberapa tokoh dan bekas aktivis mahasiswa tanah air diantaranya ialah YB Nasir Zakaria, YB Dato' Mahfuz Omar, Dr. Anhar Opir, Dr. Azmi Abdul Hamid, Tn. Haji Ismail Ahmad, Encik Salmi Anas dan Sdr Dzulkhairi Mohd Noor.

Diantara kertas kerja-kertas kerja yang akan dibentangkan ialah bertajuk: Masa Depan Politik Kampus: Antara Realiti dan Cabaran, Membentuk Mahasiswa Yang Berdikari Untuk Memacu Ekonomi Masa Depan, Kepimpinan Mahasiswa Islam : Satu Tanggungjawab.

Semua mahasiswa Islam khususnya di wilayah utara semenanjung Malaysia dijemput menyertai program tersebut.

Berikut adalah perincian mengenai program tersebut.

TEMPAT : Kolej Universiti Insaniah, Kedah Darul Aman.
TARIKH : 05-06 Mac 2010 (Jumaat dan Sabtu)
MASA : 8.30 mlm (Jumaat) hingga 5.30 petang (Sabtu)
YURAN : RM 1O.00 (makanan dan bahan program)
YURAN PENGINAPAN : RM 10.00 (bergantung kepada permintaan)

Untuk pendaftaran dan pertanyaan lanjut, sila hubungi:

(1) Saudara Muaz Zulkifli : 0194327041
(2) Saudari Latifah Mohd Nazir : 019-4481792

Sebarang maklumat lanjut mengenai Simura'10 ini sila layari http://simurakuin.blogspot.com

0 ulasan:

Catat Ulasan

Pengikut

Blog Archive

Copyright @ 2012 Pusat Operasi Zon Utara
Lot 1985, Kompleks Wahida, Jalan Jejawi Dalam,02600 Arau, Perlis Malaysia.
Paparan skrin 1024 x 768
Mozila Firefox